неділя, 19 листопада 2017 р.

конспект уроку з математики у 5 класі по темі "Рівняння"

Конспект  уроку з математики у 5 класі
Тема уроку: Рівняння
Мета уроку: навчальна:удосконалити вміння розв’язувати рівняння і задачі за допомогою рівнянь та навчити використовувати свої знання в житті;
Розвивальна: розвивати логічне мислення учнів, формувати вміння бачити закономірності, аналізувати ситуацію;
Виховна:виховувати наполегливість у досягненні мети, уважність.
Тип уроку: удосконалення знань та навичок
Обладнання та наочність: проектор
Хід уроку
І. Організаційний етап: привітання та оголошення теми та мети уроку.
Девіз уроку: Математика – це не так знання, як уміння. (В. Серве)
Все в природі повинно бути виміряно, все може бути пораховано.
(М. Лобачевський)
ІІ Перевірка домашнього завдання:
      Математичне лото. Кожному учню дається набір карток з запитаннями та відповідями (відповідей більше ніж карток із запитаннями) (додаток 1) картки із завданням пронумеровані, на варіантах відповідей написані літери, якщо учень правильно виконує всі завдання утвориться слово САМОЙЛЕНКО. 
    Анатолій Михайлович Самойленко  (народився в 1938р.)- український вчений, професор, доктор фізико – математичних наук, який все своє життя присвятив вивченню математики, а саме рівн янням. Академік НАН України, засновник наукової школи з теорії багаточастотних коливань та теорії імпульсних систем, що визнана математичними центрами світу, один з провідних спеціалістів у галузі звичайних диференціальних рівнянь та теорії нелінійних коливань.
У світовій математичній літературі з’явились терміни “функція Гріна-Самойленка”, “чисельно-аналітичний метод Самойленка” та ін.. А.М.Самойленко – автор близько 400 наукових праць, у тому числі 30 монографій і 15 навчальних посібників. Багато його праць перекладено іноземними мовами і видано за кордоном. Анатолій Михайлович має багато нагород. З 1998–2011 рр. — завідувач кафедри диференціальних рівнянь фізико-математичного факультету НТУУ «КПІ».
ІІІ. Удосконалення знань.
      Сьогодні у нас буде не зовсім стандартний урок – це буде урок подорож по нашому рідному селі. І  подорожувати ми будемо в кедах – скороходах, які силою думки починають рухатись.
 І так, перша наша зупинка-зупинка, де є сила силенна різних продуктів та інших товарів (МАГАЗИН). Зупинка підприємство.
    №1 До магазину завезли товар: цукерки, печиво та молочні вироби, всього на суму 2065 грн, відомо, що цукерок на суму 658 грн, печива на 520 грн., знайдіть суму накладної на продукт, який зберігається в холодильнику.  Складіть рівняння  та обчисліть суму в накладній на молочні продукти
( вважайте суму х грн.).   ( 658+520+Х=2065   Х=887)
    №2 Наступна зупинка – профілактична, «Бережи здоровя з молоду».
(Мед пункт)
Кажуть, що для того, щоб перевірити дружбу, друзям треба «зїсти пуд солі». Медична норма споживання солі-5 гр на добу, корінь  рівняння, яке ми розв’яжемо вкаже вам кількість років, потрібну, щоб зїсти пуд солі і чи вистачить вам для цього шкільних років? ( пуд 16 кг 38 гр=16038гр це близько3207 днів ,більше 8 років)
325-(х+119)=198
        В якості профілактики грипу та застуди  лікарі рекомендують вживати  часник – це  дуже корисний продукт. Учені стверджують, що якщо пожувати зубок часнику впродовж з хв. то в роті не залишиться мікробів. Скільки секунд потрібно жувати часник? ( 180 с)
Фізкульт хвилинка
Якщо число 5 натуральне,  встаньте
Якщо найбільше натуральне число 10,  присядте
Якщо в 1 см =10 мм, то  поплескайте в долоні
Якщо результат додавання – сума підстрибність
Якщо існує переставна властивість віднімання – підніміть руки вгору
Якщо цукор солоний, робіть махові рухи  руками
Якщо 4 помножити на 7 буде 28, то  виконайте вправи нахилу вліво вправо
Якщо після листопада настане зима ,  то покрутіться та посміхніться
 


       №3 Наступна зупинка представляє собою місце куди ви всі полюбляєте ходити в поход, місце біля річки,  тобто екологічна. Відомо, що на території нашого територіального округу проживає близько 1500 людей, кожні 100 осіб за 1 год видихають 1 кг вуглекислого газу, за 1год 1 га лісу поглинає 2 кг вуглекислого газу, уже пораховано, що площа для лісу повинна займати 7 га, розв’язавши вправу ви  дізнаєтесь скільки для цього  потрібно висадити  молодих дерев.
       Яке число потрібно підставити замість а, щоб коренем рівняння було число 7?  (х+а)-1621=8386       (а=10000)
         Одна батарейка отруює 20м² землі. В лісовій зоні це місце проживання 1 їжака, 2 дерев, 2 кротів і 2 тисяч дощових червяків, а також одна батарейка отруює 400л води. Скільки лісових мешканців та літрів води врятує, учень, якщо використані 4 батарейки з ліхтарика не викине у сміття, а здасть на утилізацію (4 їжака, 8 дерев, 8 кротів, 8 тисяч дощових червяків та 1600літрів води). В Україні є завод «Аргентум», у м Львові, що займається переробкою батарейок.
      І так, повертаючись до класу, вас зустрічає вчитель математики із задачею. Вчитель задумав число. Якщо до цього числа додати 50 і здобуту суму відняти від числа 300, то дістанемо 243. Яке число задумав вчитель? (7) Тепер  відгадайте слово із 7 літер, яке я кажу вам коли гарно працюєте.(молодці)

        А тепер проведемо аукціон розпродаж – хто за 8 хвилин розв’яже 1,2,3,4,5… рівнянь той учень має право не виконувати одне із номерів домашнього завдання:   с-3687=1788       
                        478-(256+Х)=143
                         791-(Х-298)=683
                         (Х-27)+35=81
                            (Х+45)=34
                            659-(345-Х)=427
           Поки працює учень ми всі розв’яжемо задачу.
     У  нашій школі за день на  уроки фізичної культури прийде на урок  60 учнів,  припустимо, що половина прийде без змінного взуття і кожен приніс у школу на підошвах  усього 30 грамів пилу, 200грамів пилу осіло на підлозі і його вдалося змити прибиральницями. Скільки пилу залишилося в повітрі, яким ми дихаємо? Чи хочемо ми, щоб цей пил потрапив у наші легені? 
(700 гр)  
IV.Підбиття підсумків.  Чи сподобався вам урок? Що вам запам’яталося найбільше?  Наша спільна праця на уроці не пройшла без користі для вас. Дякую вам за співпрацю, діти!
      Домашне завдання    п10 №361(3,4), №362 та для тих хто хоче знати більше
А
Б
В
Г
?
А
А
А
А
56
В
А
В
В
38
В
Г
А
Г
44
44
46
44
44

Дано суми  в чотирьох стовпцях і трьох рядках. Обчислити невідому суму в рядку.



Додаток 1
1.1.



Компоненти віднімання




Щоб знайти невідомий від’ємник потрібно


Вкажіть  рівняння, ліва частина якого є різницею чисел х і 6, а права – число 10


Щоб знайти невідоме зменшуване потрібно





Вкажіть рівняння, ліва частина якого є сума чисел х і 6, а права-10


Вкажіть рівняння коренем якого є число 5






Вказати рівняння яке має безліч коренів


Значення букви, при якому рівняння стає правильною числовою рівністю називають…


Коренем рівняння
х+127=30
є число…


Вкажіть рівняння яке не має коренів








3

0·х=0

Х-6=10

45-(Х+8)=31

До від’ємника додати різницю

Доданок,  доданок, сума

Зменшуване, від’ємник, різниця

(Х-3)+ 39=41

0·х=5

Коренем рівняння

Х+6=10

Від зменшуваного відняти різницю








































Аукціон
с-3687=1788                                                                 478-(256+Х)=143
                       
                        



791-(Х-298)=683                                                                  (Х-27)+35=81
                                  






(Х+45)=34                                                                               659-(345-Х)=427
           










Немає коментарів:

Дописати коментар

я - класний керівник

захід до Дня Збройних Сил України презентація https://drive.google.com/open?id=15dM8xo8d2O25_xN7b8w2isXYXgbbijTq матеріали до заходу: сце...